1. Κατάθεση αίτησης.
2. Έλεγχος αίτησης και τυχόν συνημμένων από την Υπηρεσία.
3. Διενέργεια αυτοψίας αν απαιτείται.
4. Έγγραφη απάντηση - ενημέρωση του αιτούντος πολίτη ή επιχείρησης.
- Φωτοαντίγραφο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή της σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής ή του διαβατηρίου ή της άδειας οδήγησης νέου τύπου του αιτούντος ή/και του νόμιμου εκπροσώπου.
- Ό,τι άλλο υλικό μπορεί να επισυναφθεί, είτε σε ηλεκτρονική είτε σε έντυπη μορφή, προκειμένου να ενημερωθούν πλήρως οι αρμόδιοι Υγιεινολόγοι - Επόπτες Δημόσιας Υγείας στους οποίους θα ανατεθεί το θέμα.
‘Ολα τα παραπάνω (αίτηση και δικαιολογητικά) προσκομίζονται εκτυπωμένα, υπογεγραμμένα και με θεώρηση γνησίου υπογραφής όπου απαιτείται για δηλώσεις τρίτων (π.χ. βεβαίωση μηχανικού, ηλεκτρολόγου κ.λ.π.).
1α.Θεώρηση γνησίου υπογραφής στην υποβαλλόμενη αίτηση & Υπεύθυνη Δήλωση από την Αστυνομία ή οποιαδήποτε δημόσια, δημοτική ή κοινοτική Αρχή ή δημιουργία της μέσω της ιστοσελίδας www.gov.gr.
1β.Εξουσιοδότηση (με θεώρηση υπογραφής από την Αστυνομία ή οποιαδήποτε δημόσια, δημοτική ή κοινοτική Αρχή) ή δημιουργία της μέσω της ιστοσελίδας www.gov.gr.
Τα έγγραφα που παραλαμβάνουν οι πολίτες με ψηφιακό τρόπο από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής δε γίνονται δεκτά για δικαστική χρήση.
Κατά την ψηφιακή υποβολή αιτήματος, αποκλειστικά και μόνο, στο σχετικό Έντυπο Αίτηση, δεν απαιτείται υπογραφή του αιτούντος καθόσον η σελίδα της αίτησης φέρει σήμανση ταυτοποίησης μέσω Taxisnet.
Α) Ο χρόνος διεκπεραίωσης του αιτήματος υπολογίζεται από την κατάθεση της σχετικής αίτησης στην αρμόδια Υπηρεσία με την προϋπόθεση ότι αυτή συνοδεύεται από το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
Β) "Περί χορήγησης αντιγράφου καταγγελίας και προσωπικών δεδομένων καταγγέλλοντα σε καταγγελλόμενο, ισχύουν τα διαλαμβανόμενα στην υπ' αριθμόν 73/2010 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (https://www.dpa.gr/el/enimerwtiko/prakseisArxis/prosbasi-kataggellomenoy-se-stoiheia-kataggellontos-sto-plaisio). Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που ο καταγγέλλων δεν επιθυμεί να αποκαλυφθούν τα στοιχεία του στον καταγγελλόμενο, θα πρέπει εξ αρχής να επικαλείται εγγράφως τους λόγους που δικαιολογούν την ικανοποίηση αυτού του αιτήματος, ώστε τούτο να εξετάζεται επικαίρως από τη δημόσια Υπηρεσία."
Γ) Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Αττικής ενημερώνει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων, υπεύθυνος επεξεργασίας για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που περιλαμβάνονται στην παρούσα αίτηση, είναι ο ΟΤΑ β΄ βαθμού Περιφέρεια Αττικής. Η Περιφέρεια Αττικής συλλέγει τα ανωτέρω δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τα επεξεργάζεται αποκλειστικά και μόνο για την εκτέλεση των κατά νόμο αρμοδιοτήτων της. Πρόσβαση στα δεδομένα αυτά μπορεί να αποκτήσει κάθε πολίτης υπό τους όρους του άρθρου 5 Ν.2690/1999 σε συνδυασμό με τον Κανονισμό Πληροφόρησης Πολιτών της Περιφέρειας Αττικής. Τα δεδομένα αποθηκεύονται για το χρονικό διάστημα που είναι αναγκαίο για την επεξεργασία του αιτήματος του πολίτη και στη συνέχεια για σκοπούς αρχειοθέτησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Κάθε υποκείμενο δεδομένων έχει δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που το αφορούν. Έχει επίσης το δικαίωμα να ζητήσει την διόρθωσή τους, τον περιορισμό της επεξεργασίας τους καθώς και την λήψη αντιγράφων σε κοινώς αναγνώσιμο μορφότυπο (δικαίωμα στην φορητότητα των δεδομένων), σύμφωνα με τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων. Κάθε θιγόμενος έχει δικαίωμα προσφυγής στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Σχετική Νομοθεσία
Ενδεικτικά κάποια ΦΕΚ σχετικά με τις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας μας είναι:
α) Σχετικά με τις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών:
-Ο Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 852/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2004 για την υγιεινή των τροφίμων και οι τροποποιήσεις αυτού.
-Η υπ’ αριθ. Υ1γ/Γ.Π/οικ. 47829/2017 (Φ.Ε.Κ. 2161/2017 τ. Β΄) Υγειονομική Διάταξη Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων τροφίμων / ποτών και άλλες διατάξεις».
- Η Υπουργική Απόφαση Α5/3010/85 (ΦΕΚ 593/Β/2-10-1985) «Μέτρα προστασίας της ∆ηµόσιας Υγείας από θορύβους µουσικής των Κέντρων διασκέδασης και λοιπών Καταστημάτων» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
-Η ΚΥΑ με αρ. οικ. 16228/17-5-2017 (ΦΕΚ 1723/ τ.β΄/18-5-2017) «Απλούστευση και προτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών γνωστοποίησης λειτουργίας Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρων και Κινηματογράφων».
-Ο Νόμος 3526/2007 (Φ.Ε.Κ. 24/τ.α./09-02-2007) Παραγωγή & διάθεση προϊόντων αρτοποιίας και συναφείς διατάξεις.
β) Σχετικά με ανθυγιεινές εστίες:
-Ο Υγειονομικός Κανονισμός Νομού Αττικοβοιωτίας (Φ.Ε.Κ. 275/τ.β./10-12-1938) άρθρο 22.
-Ο Νόμος 4830/2021 (ΦΕΚ 169/Α’/18-9-2021) «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα «AΡΓΟΣ» και λοιπές διατάξεις.».
γ) Σχετικά με επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγειονομικού ενδιαφέροντος.
-Η ΚΥΑ με αρ. οικ. 16228/17-5-2017 (ΦΕΚ 1723/ τ.β΄/18-5-2017) «Απλούστευση και προτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών γνωστοποίησης λειτουργίας Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρων και Κινηματογράφων».
-Τα άρθρα 55 και 65 του Υγειονομικού Κανονισμού (Φ.Ε.Κ. 275/1938/ τ. Β΄). (για κουρεία - κομμωτήρια).
-Ο Νόμος 4281/2014 (ΦΕΚ 160/τ.α/8-8-2014) «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις.» (Άρθρο 241: «Όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων παροχής υπηρεσιών υγειονομικού ενδιαφέροντος κομμωτηρίων - κουρείων, περιποίησης χεριών - ποδιών.»).
-Η Υπουργική Απόφαση Υ1γ/ΓΠ/9516/22-1-2009 (ΦΕΚ 139/τ.β/29-1-2009) «Aδειοδότηση καταστημάτων περιποίησης χεριών ή και ποδιών».
- Η Υγειονομική Διάταξη Υ1γ/Γ.Π/οικ. 21172/2003 (ΦΕΚ 306/τ. Β΄/14-3-2003) «Περί υγειονομικών όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας εργαστηρίων δερματοστιξίας (τατουάζ)».
Ο κατάλογος των παραπάνω νομοθετημάτων δεν είναι εξαντλητικός. Ενδέχεται, ανάλογα με τη φύση του εκάστοτε αιτήματος να είναι σχετικό και άλλο νομοθέτημα το οποίο θα μνημονευτεί στην έγγραφη απάντηση που θα δοθεί στον πολίτη.
1. Η αίτηση υποβάλλεται στην κατά τόπον αρμόδια Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.
2. Ιδιαίτερη προσοχή .κατά την ψηφιακή υποβολή του αιτήματος ως προς την ορθή καταχώρηση του Δήμου που ανήκει στο συμβάν (αποφυγή σύγχυσης με το Δήμο κατοικίας του αιτούντος).
3. Στις περιπτώσεις καταγγελίας ανθυγιεινών εστιών πρέπει να δοθούν επαρκείς πληροφορίες για τους Υγιεινολόγους - Επόπτες Δημόσιας Υγείας που θα ανατεθεί το προς διερεύνηση θέμα ώστε να μη σπαταλιέται πολύτιμος χρόνος και να μην ενοχληθούν άσκοπα πολίτες. Ενδεικτικά αναφέρονται: ακριβής ταχυδρομική διεύθυνση της περίπτωσης, ο αριθμός οριζόντιας ιδιοκτησίας (π.χ. Γ1) αν πρόκειται για διαμέρισμα πολυκατοικίας, το σχετικό όνομα του κουδουνιού στην είσοδο της πολυκατοικίας όταν πρέπει να γίνει συνάντηση με τον καταγγέλοντα, το όνομα του διαχειριστή της πολυκατοικίας και στο σχετικό κουδούνι στην είσοδο.